Είναι ασφαλής η χρήση των Laser μετά από ένα έμφραγμα; Χρειάζεται αντιβίωση;

Τα Laser είναι η πιο ασφαλής μέθοδος οδοντιατρικής πράξης για όσους έχουν καρδιολογικά προβλήματα, καθώς ταυτόχρονα με την οδοντιατρική πράξη αποστειρώνουν την περιοχή εφαρμογής τους. Συνεπώς δεν υπάρχει κίνδυνος μικροβιαιμίας και γι’ αυτό στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι απαραίτητη η προληπτική χορήγηση αντιβίωσης. Και φυσικά αφού στις περισσότερες εφαρμογές τους είναι επίσης ανώδυνα, αποφεύγουμε και την χορήγηση αναισθησίας, κάτι που επίσης προσέχουμε ιδιαίτερα στον καρδιολογικό ασθενή. Επίσης με τη χρήση των Laser για τις οδοντιατρικές θεραπείες, λόγω της έλλειψης πόνου και της αποφυγής των κραδασμών και του ενοχλητικού ήχου του τροχού, της αποφυγής της βελόνας και των χειρουργικών εργαλείων, εξαφανίζεται το stress της οδοντιατρικής θεραπείας για τον καρδιολογικό ασθενή. Το μοναδικό σημείο που χρειάζεται προσοχή είναι σε ασθενείς με βηματοδότες, όπου αποφεύγεται η χρήση παλμικών Laser, μπορούν όμως άφοβα και αυτοί να χαρούν τις θεραπείες με συνεχή Laser. Η αποφυγή αυτή των παλμικών Laser γίνεται για καθαρά προληπτικούς λόγους, γιατί δεν θέλουμε οι συχνότητες του Laser να παρεμβληθούν στη λειτουργία του βηματοδότη, δηλαδή αυτός ο ασθενής αποφεύγει τα παλμικά Laser όπως αποφεύγει και τα κινητά τηλέφωνα. Επιπλέον, οι σύγχρονοι βηματοδότες δεν υφίστανται ηλεκτρονικές παρεμβολές, γι’ αυτό και οι καρδιολόγοι συνήθως επιτρέπουν σε αυτούς τους ασθενείς και τη χρήση κινητών τηλεφώνων, καθώς και παλμικών Laser.