Οδοντιατρική θεραπεία και καρδιολογικός ασθενής

Ο καρδιολογικός ασθενής χρειάζεται πάντοτε αυξημένη προσοχή κατά τη θεραπευτική του αντιμετώπιση στο οδοντιατρείο. Οι θεραπείες πρέπει να γίνονται πάντοτε κατόπιν συνεννόησης με τον καρδιολόγο και με την καθοδήγηση του. Πρόκειται για μια αρκετά μεγάλη κατηγορία ασθενών που περιλαμβάνει αρκετές παθήσεις, από ένα απλό φύσημα μέχρι και ασθενείς με εμφράγματα, βηματοδότες κ.λ.π. Η ομάδα αυτή ασθενών θεωρείται ομάδα υψηλού κινδύνου, καθώς στις αιματηρές επεμβάσεις υπάρχει πάντοτε κίνδυνος μικροβιαιμίας. Γι’ αυτό το λόγο, στον καρδιολογικό ασθενή επιβάλλεται η προληπτική χορήγηση αντιβίωσης πριν από κάθε αιματηρή επέμβαση και φυσικά πάντοτε κατόπιν συνεννόησης με τον καρδιολόγο. Σε ασθενείς που παίρνουν αντιπηκτικά, γίνεται συνήθως διακοπή των αντιπηκτικών από τον καρδιολόγο για μερικές ημέρες, ώστε να μπορεί να σταματήσει εύκολα η αιμορραγία. Προσοχή επίσης χρειάζεται κατά τη χορήγηση τοπικής αναισθησίας, όπου αποφεύγεται η χρήση αγγειοσυσπαστικού, για να μην προστεθεί στην ήδη αυξημένη ποσότητα αδρεναλίνης που παράγει ο οργανισμός λόγω του αυξημένου stress της οδοντιατρικής έδρας.

Η χρήση των Laser στον καρδιολογικό ασθενή, ανεβάζει σημαντικά το επίπεδο της άνεσης και της ασφάλειας του, τόσο κατά τη διάρκεια της οδοντιατρικής θεραπείας όσο και μετά από αυτήν. Λόγω της ισχυρής μικροβιοκτόνου δράσης των Laser, αρκετές χειρουργικές επεμβάσεις μπορούν να γίνουν χωρίς την ανάγκη προληπτικής χορήγησης αντιβίωσης, καθώς το Laser αποστειρώνει σε βάθος το χειρουργικό πεδίο και αποφεύγεται ο κίνδυνος μικροβιαιμίας. Το ίδιο ισχύει και για τις απονευρώσεις, όπου και πάλι τα Laser μας εξασφαλίζουν από τον κίνδυνο μικροβιαιμίας. Και φυσικά, όλες οι υπόλοιπες απλές καθημερινές οδοντιατρικές πράξεις (σφραγίσματα κ.λ.π.) γίνονται με τα Laser ανώδυνα και χωρίς καθόλου αναισθησία, όπως δηλαδή και με τα υπόλοιπα υγιή άτομα. Τέλος, λόγω της έλλειψης πόνου και της αποφυγής των κραδασμών και του ενοχλητικού ήχου του τροχού, της αποφυγής της βελόνας και των χειρουργικών εργαλείων, εξαφανίζεται το stress της οδοντιατρικής θεραπείας για τον καρδιολογικό ασθενή.

Προσοχή χρειάζεται μόνο σε ασθενείς με βηματοδότες, όπου αποφεύγεται η χρήση παλμικών Laser, μπορούν όμως άφοβα και αυτοί να χαρούν τις θεραπείες με συνεχή Laser. Η αποφυγή αυτή των παλμικών Laser γίνεται για καθαρά προληπτικούς λόγους, γιατί δεν θέλουμε οι συχνότητες του Laser να παρεμβληθούν στη λειτουργία του βηματοδότη, δηλαδή αυτός ο ασθενής αποφεύγει τα παλμικά Laser όπως αποφεύγει και τα κινητά τηλέφωνα. Επιπλέον, οι σύγχρονοι βηματοδότες δεν υφίστανται ηλεκτρονικές παρεμβολές, γι’ αυτό και οι καρδιολόγοι συνήθως επιτρέπουν σε αυτούς τους ασθενείς και τη χρήση κινητών τηλεφώνων καθώς και παλμικών Laser.

Images: