Τι είναι η περιοδοντίτιδα;

Η περιοδοντίτιδα είναι και αυτή μια φλεγμονώδης πάθηση του περιοδόντιου (δηλαδή των ούλων και του οστού), κατά την οποία τα ούλα είναι διογκωμένα και ματώνουν, μπορεί να παρουσιάζουν υφιζήσεις (τα ούλα υποχωρούν και φαίνεται η ρίζα του δοντιού), τα δόντια παρουσιάζουν κινητικότητα, ενώ ακτινογραφικά υπάρχει και οστική απορρόφηση. Συνήθως ούτε η περιοδοντίτιδα δεν έχει άλλα κλινικά συμπτώματα ή πόνο, καθώς ο πόνος εμφανίζεται μόνο στο τελικό στάδιο της νόσου, όταν κάποια δόντια κουνιούνται πια πάρα πολύ και είναι έτοιμα να πέσουν. Στην πραγματικότητα πρόκειται για την εξέλιξη της ουλίτιδας όταν αυτή δεν θεραπευτεί έγκαιρα και προκαλείται από τα ίδια αίτια με αυτήν, δηλαδή την ακόμα πιο χρόνια παραμονή των ερεθιστικών παραγόντων σε επαφή με τα ούλα, όπως η οδοντική τρυγία (πέτρα), οι κακότεχνες εμφράξεις (σφραγίσματα) και οι κακότεχνες προσθετικές εργασίες (στεφάνες, γέφυρες κ.λ.π.), και φυσικά τα μικρόβια που συγκεντρώνονται εκεί.

Η θεραπεία της περιοδοντίτιδας βασίζεται και πάλι στην απομάκρυνση των ερεθιστικών αιτίων από τον οδοντίατρο και στην βελτίωση του επιπέδου της στοματικής υγιεινής του ασθενή. Επιπλέον πρέπει να γίνει απομάκρυνση του φλεγμονώδους επιθηλίου των ούλων και νεαροποίηση (φρεσκάρισμα) των επιφανειών των ούλων και της ρίζας του δοντιού ώστε να μπορέσει να γίνει επαναπρόσφυση των ούλων στην επιφάνεια της ρίζας. Πολλές φορές χρειάζεται να γίνει χειρουργική θεραπεία με κρημνούς και ράμματα. Και εδώ πολύ σημαντική βοήθεια στη θεραπεία μας δίνουν τα Laser με κύριους εκπρόσωπους το Er:YAG Laser, το Nd:YAG Laser, τα διοδικά Laser, και το KTP Laser . Κατ’ αρχήν με τα Laser, όλες οι δύσκολες αυτές θεραπείες γίνονται εύκολα και τελείως ή σχεδόν τελείως ανώδυνα. Συνήθως δεν χρειάζεται κάποια μορφή αναισθησίας, ή αρκεί λίγο αναισθητικό spray. Τις περισσότερες φορές μάλιστα, με τη χρήση των Laser αποφεύγονται οι χειρουργικές επεμβάσεις. Ειδικά με το Er:YAG Laser, ταυτόχρονα με την υποουλική απόξεση γίνεται και η αφαίρεση του φλεγμονώδους επιθηλίου, η νεαροποίηση των επιφανειών των ούλων και της ρίζας και η σε βάθος αποστείρωση των θυλάκων και των γύρω ιστών. Τα Laser μας παρέχουν επιπλέον τα πρόσθετα πλεονεκτήματα της ισχυρής αιμοστατικής δράσης (η αιμορραγία των ούλων εξαφανίζεται αμέσως μετά τη θεραπεία), της ισχυρής αναπλαστικής δράσης (τα ούλα γίνονται πολύ πιο γρήγορα σφιχτά και υγιή και αποκτούν ξανά πρόσφυση στα δόντια, ενώ η οστική ανάπλαση θα γίνει πολύ πιο γρήγορα και θα είναι μεγαλύτερη ποσοτικά και ποιοτικά σε σχέση με τις άλλες μεθόδους), καθώς και της αναισθητικής- αναλγητικής δράσης (δεν υπάρχει πόνος ούτε μετά τη θεραπεία).