Τι είναι η περιστεφανίτιδα;

Η περιστεφανίτιδα είναι μια πάθηση που εμφανίζουν οι φρονιμίτες κατά την οποία το ούλο που βρίσκεται πίσω από τον φρονιμίτη πρήζεται και δημιουργεί μια επώδυνη καλύπτρα που σκεπάζει το μεγαλύτερο μέρος του δοντιού. Η πάθηση συνήθως διαρκεί δυο περίπου εβδομάδες και είναι πολύ επώδυνη, καθώς ο ασθενής τις περισσότερες φορές πονάει ακόμα και με το απλό κλείσιμο του στόματος.

Η θεραπεία της περιστεφανίτιδας είναι συνήθως συμπτωματική. Το κόψιμο της καλύπτρας ανακουφίζει προσωρινά, συνήθως όμως η πάθηση υποτροπιάζει και μάλιστα συχνά, είτε η εκτομή γίνει με το συνηθισμένο νυστέρι, είτε ακόμα και με ηλεκτροτόμο. Γι’ αυτό μέχρι πριν μερικά χρόνια, πραγματικά η μόνη μόνιμη λύση σε αυτές τις περιπτώσεις, ήταν η εξαγωγή του δοντιού. Αυτό όμως δεν ισχύει για τα Laser! Σήμερα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε Laser σκληρών ή μαλακών ιστών για να αφαιρέσουμε την καλύπτρα του φρονιμίτη με θεαματικά και πολύ πιο μόνιμα αποτελέσματα. Το καλύτερο Laser για τη συγκεκριμένη θεραπεία είναι το Er:YAG Laser. Με το συγκεκριμένο Laser, η εκτομή της καλύπτρας γίνεται χωρίς αναισθησία, και ο ασθενής όχι μόνο δεν πονάει, αλλά ταυτόχρονα ανακουφίζεται αυτόματα από τον πόνο που τον ταλαιπωρούσε μέχρι εκείνη τη στιγμή. Μετά από 3-4 ημέρες δεν υπάρχει ούτε σημάδι της επέμβασης στο στόμα και η πάθηση θα αργήσει πάρα πολύ να υποτροπιάσει, χάρη στην εξαιρετική αναπλαστική και βιο-διεγερτική δράση του Laser, ενώ με την τήρηση κατάλληλης στοματικής υγιεινής από τον ασθενή, μπορεί και να μην υποτροπιάσει ποτέ ξανά.