Το ούλο στον φρονιμίτη μου έχει πρηστεί και πονάω πολύ. Δεν μπορώ ούτε να κλείσω το στόμα. Ο οδοντίατρος μου πρότεινε να τον βγάλουμε για να ησυχάσω για πάντα. Μπορούμε να το αποφύγουμε;

Φυσικά μπορούμε, και μάλιστα όχι μόνο να αποφύγουμε την εξαγωγή του δοντιού, αλλά και να διώξουμε τον πόνο άμεσα. Αυτό που αναφέρετε είναι ένα πρόβλημα που εμφανίζουν αρκετά συχνά οι φρονιμίτες. Πρόκειται για μια συγκεκριμένη πάθηση που λέγεται περιστεφανίτιδα και αφορά αποκλειστικά και μόνο τους φρονιμίτες. Το ούλο που βρίσκεται πίσω από τον φρονιμίτη πρήζεται και δημιουργεί μια επώδυνη καλύπτρα που σκεπάζει το μεγαλύτερο μέρος του δοντιού. Η πάθηση συνήθως διαρκεί δυο περίπου εβδομάδες και είναι πολύ επώδυνη, καθώς ο ασθενής τις περισσότερες φορές πονάει ακόμα και με το απλό κλείσιμο του στόματος. Το κόψιμο της καλύπτρας λύνει προσωρινά το πρόβλημα, συνήθως όμως η πάθηση υποτροπιάζει και μάλιστα αρκετά συχνά, είτε η εκτομή γίνει με το συνηθισμένο νυστέρι, είτε ακόμα και με ηλεκτροτόμο. Γι’ αυτό η μόνη ουσιαστική συμβατική θεραπεία, ήταν μέχρι πρότινος η εξαγωγή του υπαίτιου δοντιού. Αυτό όμως δεν ισχύει για τα Laser! Σήμερα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε Laser σκληρών ή μαλακών ιστών για να αφαιρέσουμε την καλύπτρα του φρονιμίτη με θεαματικά και πολύ πιο μόνιμα αποτελέσματα. Το καλύτερο Laser για τη συγκεκριμένη θεραπεία είναι το Er:YAG Laser. Με το συγκεκριμένο Laser, η εκτομή της καλύπτρας γίνεται χωρίς αναισθησία, και ο ασθενής όχι μόνο δεν πονάει, αλλά ταυτόχρονα ανακουφίζεται αυτόματα από τον πόνο που τον ταλαιπωρούσε μέχρι εκείνη τη στιγμή. Μετά από 3-4 ημέρες δεν υπάρχει ούτε σημάδι της επέμβασης στο στόμα και η πάθηση θα αργήσει πάρα πολύ να υποτροπιάσει, χάρη στην εξαιρετική αναπλαστική και βιο-διεγερτική δράση των Laser, ενώ με την τήρηση κατάλληλης στοματικής υγιεινής από τον ασθενή, μπορεί και να μην υποτροπιάσει ποτέ ξανά.